UDEUNDERVISNING

[vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1517311158455{margin-top: -450px !important;}”][rev_slider_vc alias=”lynefriskole2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]På Lyne Friskole startede vi Udeundervisning for nogle år siden, for derigennem at styrke elevernes indlæringsevne, samt at lære dem glæden ved at være fysisk aktive.

Udeundervisning er en pædagogisk arbejdsmetode, hvor man i nogle timer om ugen, flytter undervisningen ud i naturen eller i lokal- og nærområdet.

Vi har valgt at lægge fagene dansk, matematik, natur/teknik samt den kreative del af undervisningen ind i udeundervisningen. Udeundervisningen indeholder også fag som idræt og friluftsliv.

Videnskabeligt er det bevist, at børn der er fysisk aktive, lærer nemmere end børn med et inaktivt liv. Deres motorik og sanser stimuleres ved at de bevæger sig og dette er med til at styrke indlæringsevnen.

Foruden de nævnte fag, har vi valgt at eleverne skal kende deres lokalområde ved bl.a. at besøge de virksomheder og institutioner der findes. Det er blevet til besøg i Lokal Brugsen, Kirken, mindre virksomheder samt landmænd.

Udeundervisningen står ikke alene. Efter hver afsluttet forløb, har eleverne ført dagbog samt arbejdet videre med nogle af de ting de har oplevet i lokalområdet.

For tiden er det de mindste klasser, Børnehaveklassen og 1.-2. klasse, der har disse timer på skemaet.

Er man interesseret i at læse mere om hvad udeundervisning er, kan vi henvise til flg. hjemmeside:

www.udeskole.dk[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]