Skolens traditioner

Første skoledag: Alle forældre er inviteret med i skole og Lyne Friskoles Støtteforening er vært for rundstykker og morgenkaffe. Torsdag aften i den første skoleuge inviterer skolebestyrelsen til en hyggelig aften med fællesspisning og fordeling af årets arbejdsopgaver.

Projekt/emne uge: To gange årligt brydes de fast rammer op og eleverne samarbejder på tværs af klasserne i en anderledes projekt/emne uge.

Københavner tur: I 7. klasse er der en lejrtur til København.

Forældredag og bedsteforældredag: Forældre og bedsteforældre inviteres til at deltage i skoledagen flere gange i løbet af skoleåret.

Jule-klippe-dag: Der inviteres til julehygge i klassen, hvor julepynt laves og klassen gøres klar til en hyggelig december måned.

Julefest: Omkring Lucia dag inviteres til julefest. Julefesten byder på bazar, julemiddag og underholdning.

Fastelavn: Fastelavn fejres med traditionel tøndeslagning og kåring af årets kattekonge og kattedronning.

Generalforsamling: I april afholdes friskolens årlige generalforsamling.

Skolefest: I april inviteres elever, søskende og forældre til skolefest. Her underholder eleverne med sang og skuespil. Efterfølgende er der sodavandsdiskotek for eleverne.

Studietur: Friskolens 8. klasse tager på en 5 dages studietur til Berlin.

Lejrtur: I juni – som en markering af skoleårets snarlige afslutning – rejser hele skolen afsted på en fælles lejrtur. Det styrker i den grad sammenholdet og fællesskabet og der bliver skabt nye og stærke relationer på kryds og tværs.

Galla fest: Skoleårets sidste fælles arrangement er galla festen. Her møder alle eleverne op på skolen til middag. Påklædning er galla – så vores elever møder op i deres flotteste tøj. Skolens ansatte serverer en festmiddag for eleverne. Efter middagen afholdes der translokation for skolens afgangselever.