FÆLLESSKAB #GLADISKOLE
MUSIK & SANG #GLADISKOLE
DIGITAL #GLADISKOLE

Velkommen til Lyne Friskole

Skolen er inspireret af den Grundtvig-Koldske skoletradition. Vi vægter de nære relationer, fællesskab, trivsel og Den Åbne Skole. Gennem disse værdier udvikler vi hele mennesker, der med livsglæde og livsmod bevæger sig ud i livet. Vi prioriterer en fin balance mellem oplevelser, levende læring og digitale kompetencer, så vores elever bliver klædt på til fremtidens samfund.

Lyne Friskole på Facebook

Et overskueligt læringsmiljø

Hos os bliver dit barn del af en lille og overskuelig skole, der er bygget og drevet af engagerede lærere, pædagoger og forældre.

Vi har maksimalt 18 elever i hver klasse, og vores skole er prøve- og eksamensfri – fordi vi tror på, at dit barns karakter består af andet og mere end et tal på et stykke papir.

Bliv elev på
Lyne Friskole

Spørgsmål er der nok af:

• Hvad koster det at have børn på Lyne Friskole?
  • Er der ledige pladser eller venteliste?

Her kan du finde svar på dine spørgsmål og melde dig til en rundvisning på skolen.

Morgensang og morgenvenner

På Lyne Friskole har vi venner på kryds og tværs, og nogle af dem er sat i system.

Hver elev i 0. og 1. klasse har fx en fast morgenven fra de ældste klasser, som henter dem i klassen, sidder og synger med dem til morgensang og afleverer dem i klassen bagefter.

70 overnatninger i løbet af et skoleliv

Vi elsker ture og fælles oplevelser på Lyne Friskole. Derfor har vi overnatninger for alle klassetrin i løbet af skoleåret.

Faktisk vil hver elev, der forlader Lyne Friskole, have haft i alt 70 overnatninger i deres skoletid. Det er 14 ugers overnatninger i træk.

“Det vil jeg være, når jeg bliver stor”

Vi har spurgt 0. klasse om, hvad de gerne vil være, når de bliver store. Det er der kommet en lille serie ud af, som vi selv synes er rigtig god.

Claudia

Jeg vil være dyrlæge og frisør, og jeg elsker heste. Ellers skal jeg være sådan en, der laver neglelak på andre. Jeg elsker bare neglelak.

Darwyn

Jeg skal være i militæret. Eller fodboldspiller. Eller i politiet.

Frederikke

Jeg vil være skøjte- prinsesse. Jeg kan ikke helt stå på skøjter endnu, men jeg har prøvet det inde i Tivoli. Ellers skal jeg være postbud.

Her finder du Lyne Friskole

ADRESSE